
Vår affärsidé är att vara en komplett butik med inriktning på kontor och dess verksamhet med allt från gem till kontorsinredningar, givetvis glömmer vi inte bort driften av ert kontor med en avdelning som håller i IT samt dokumenthantering. I vår egna serviceverkstad servar vi allt från skrivmaskiner, stolar, bord, kopiatorer och kompletta IT-installationer, surfplattor, mobil mm.
Redan 1972 startades företaget av Dag Hansson, som tidigare varit verksam på Facit och han var även med under tiden då Facit hade en storsäljare, den s.k. ”pinnsnurran”.
Mer och mer elektronik på kontoren
Vi har sett hur branschen har utvecklats under åren jag varit med och upplevt den kanske största revolutionen då man bytte ut den traditionella skrivmaskinen mot datorn. Trenden håller också i sig, då det bara blir mer och mer elektronik på kontoren. I början var elektroniken väldigt dyr och det var, till och med, leveranstid på en del elektronik. Utvecklingen har dock, tack och lov, gjort att elektroniken blivit billigare och billigare och i dagsläget är det en hel del av den elektroniska utrustningen som det inte är lönsamt att laga. Man köper helt enkelt nytt istället, säger Thomas Hansson.
Västra Värmland som verksamhetsområde
Vårt verksamhetsområde sträcker sig över västra Värmland, det vill säga Arvika, Årjäng, Töcksfors, Sunne, Torsby, Säffle samt även Åmål. Vi har en bra kontakt med företagen i verksamhetsområdet.
”- Jag måste berömma de cirka 1000 företag och privatpersoner som troget handlar av oss. Jag tror de uppskattar det vi gör, det vill säga att kunna handla under ett och samma tak. Vi byter också in gamla möbler när vi säljer nya, vilket är vår skyldighet enligt ISO-krav, berättar Dag.”
Vi kan även erbjuda en lösning för alla företag oavsett storlek på plånbok och ekonomisk förutsättning. Konkurrensen i branschen är stenhård, därför ser vi till att verkligen vara serviceinriktade och löser våra kunders problem på ett snabbt och korrekt sätt. Vår turbil förser våra kunder dagligen med varor de behöver.
Kinnarps kontorsmöbler
”- Vi säljer även Kinnarps kontorsmöbler och inredningar där vi alltid arbetar aktivt med att minska riskerna för arbetsskador. Här har vi en mycket stor kunskap då vi samarbetar bra med företagshälsovård, fortsätter Dag.”
Framtiden bedömer vi som mycket intressant då det hela tiden sker en snabb utveckling i vår bransch.
KV-Huset strävar hela tiden efter att vara så nära våra kunder som möjligt och om vi, mot förmodan, inte har den produkt ni efterfrågar så gör vi allt i vår makt för att få fram den så fort som möjligt.
Det handlar om att inte stanna upp och vara nöjd med det man har, utan hela tiden utvecklas.
Det handlar om att inte stanna upp och vara nöjd med det man har, utan hela tiden utvecklas. Vår målsättning i framtiden är inte att få ett större geografiskt område, utan att behålla våra nöjda kunder samt att få ett starkare fäste inom området.
Under 2011 började vi expandera vår IT-verksamhet så vi blir mer kompletta som leverantör. Vi kan nu erbjuda både nyförsäljning av alla delar till ett företag eller privatperson. Vi fortsätter precis som vanligt med våra möbler och vårt kontorsmaterial. Våren 2021 utökade vi våran verksamhet med service av mobiltelefoner/surfplattor mm.
Välkomna med din förfrågan till oss!
Thomas Hansson, VD och delägare
Marcus Hansson, delägare